Liberty Media od samego początku kiedy tylko przejęło Formułę 1 przyznawało, że jednym z kluczowych aspektów wymagających zmiany jest format weekendu wyścigowego.
Od jakiegoś czasu nie było jednak o tym wiele słychać, aż do teraz. Niemiecki Auto Motor und Sport podał, że Liberty Media planuje nowy "wyścig kwalifikacyjny", który byłby rozgrywany w sobotę i który miałby ustalić kolejność na starcie niedzielnego wyścigu.To nie wszystko. Niemiecki magazyn podaje, że nowy format weekendu wyścigowego mógłby rozpoczynać się od "publicznej inspekcji technicznej" bolidów w piątek rano, aby kibice mogli z bliska przyjrzeć się bieżącym bolidom.
"Nie rozumiem tych wszystkich gierek w ukrywanie się i odkrywanie części bolidów" mówił Toto Wolff z Mercedesa. "W sieci krążą tysiące zdjęć. Dlatego możemy bez problemu pokazywać nasze bolidy."
Publiczna inspekcja miałaby odbywać się tuż przed piątkowymi treningami, które określą kolejność startową do 100-kliometrowego wyścigu kwalifikacyjnego, podczas którego nie obowiązywałyby limity spalania paliwa i wykorzystania ogumienia.
03.04.2018 11:55
0
No dobra, ale na jakiej podstawie będzie wyłaniana kolejność do startu w tym wyścigu. I czy naprawdę brak limitu paliwa coś da, gdy trzeba oszczędzać silniki? :) Komu będzie się opłacało ryzykować rozbici bolidu, gdy stawka w wyścigu jest jedynie ustawienie na starcie. Oprócz walki o PP, pozostali raczej nie będą za wszelką cenę walczyć o 7 czy 14 miejsce, i dojedzie grzeczna procesja. A z drugiej strony gdyby wszystkie założenia się sprawdziły, teo ten wyścig mógłby być ciekawszy niż w niedzielę :) Nie zrobią na próbę w jednym GP pod koniec sezonu, gdy już będzie wiadomo że Mercedes znowu wszystko wygrał :)
03.04.2018 11:56
0
W zasadzie dwa wyścigi w jeden weekend. Bardzo emocjonujące ;), bo wszystko się może zdarzyć .
03.04.2018 12:01
0
Jestem na tak! :)
03.04.2018 12:10
0
Jestem na NIE !!!! Na jakiej podstawie będą wybierane opony na wyścig ?? Jeśli z wyścigu kwalifikacyjnego to NIKT nie bedzie naciskać aby oszczędzić opony , dwa limit silników to kolejny wskaznik że raczej procesje kwalifikacyjną zobaczymy , trzy nikt nie bedzie ryzykować aby naściskać i rozbić bolid przed wyścigiem więc to jest kompletnie bez sensu pomysł
03.04.2018 13:26
0
bez sensu, amerykańce znów coraz bardziej psują. brakuje jeszcze zrobić wyścig pościgowy jak w biegach narciarskich i z boksu będą ich puszczać ...
03.04.2018 13:32
0
Wspaniały pomysł, zwłaszcza na torach gdzie się trudno wyprzedza. Najpierw tłok na wyjeździe z boksu, później procesja do mety. Po prostu szalone emocje...
03.04.2018 13:41
0
Teoretycznie miałoby to sens, o ile jednocześnie wprowadzą osobny silnik na kwalifikacje którego użycie nie będzie wpływać na roczny limit. Oczywiście tych jednostek musiałoby być też z parę sztuk żeby wytrzymało ponad 20 wyścigów. Teraz kierowcy robią po kilka kółek na każdą część kwalifikacji, czyli kilka razy mniej niż te planowane 100 km. A jeszcze dochodzą skrzynie biegów, które też mają swoje limity. Warto uzyskać oficjalne stanowisko Liberty Media i jak by to wyglądało w szczegółach, bo na razie to mogą być tylko jakiś rzucony pomysł podchwycony przez dziennikarzy.
03.04.2018 13:42
0
Oczywiście miało być: "...żeby wytrzymało ponad 2o kwalifikacji".
03.04.2018 13:48
0
JESTEM NA NIE!!! Dla mnie to zniszczyło by niecierpliwość, emocje i ,,ekscytacje,, niedzielnymi wyscigami. Mało tego, co będzie decydować kto zajmie jakie pole na wyścigu kwalifikacyjnym, chyba nie na treningach bo to by było kompletnym idotyzmem. Staram się zrozumieć Liberty Media, ale teraz jestem wkurzona. Grid Kids- fajne przeżycie dla dzieci, ale z drugiej strony szkoda tradycji z Grid Girls, Logo F1- da się przyzwyczaić, ale to... ciężko sobie wyobrazić jak mogłoby to funkcjonować.
03.04.2018 14:09
0
@Kempa zapomniałeś dodać, że dwa godzinne treningi miałyby się odbywać w piątek po południu, a w sobotę z rana kwalifikacje do wyścigu kwalifikacyjnego i dopiero potem wyścig kwalifikacyjny. Według mnie do d.. pomysł tak czy siak.
03.04.2018 14:15
0
To co jest jest wystarczająco dobre niech podniesą limit silników na 6 sztuk na sezon to będzie myśleć o tym a nie przy trzech jednostkach
03.04.2018 14:17
0
Jakby były przyznawane jakieś małe punkty, to może nie byłoby procesji. Gdzieś chyba czytałem, że przed tym wyścigiem miałyby być kwalifikacje ale bez FP3.
03.04.2018 14:19
0
Na kwalifikacje każdy kierowca powinien dostać tyle samo paliwa, takie same opony i limit do jednego szybkiego kółka. Byłoby ryzyko, byłyby emocje, byłoby pewnie troche kierowców ryzykujących i popełniających błędy, byłoby trochę takich jadących wolniej ale bezpieczniej. Jak dla mnie to jedyny pomysł lepszy od dotychczasowego formatu. Reszta to już kombinowanie.
03.04.2018 15:54
0
Według mnie powinno być tak : jedno szybkie kółko kwalifikacyjne dla kierowcy i jak ma być więcej GP trochę skrócone wyścigi
03.04.2018 17:08
0
@14 zgadzam się z twoim pomysłem , skrócone wyścigi i 5 silników na sezon , wtedy same wyścigi były ciekawsze , mniej okrążeń bardziej trzeba naciskać , wieksza rywalizacja by była
03.04.2018 17:18
0
Panie redaktorze Prima Aprilis był w niedzielę......."To jest jakiś żart" jak powiedział kiedyś Alonso. Wszystko to co przytoczyli poprzedni rozmówcy wpływa na to że to jest bezsensu.
03.04.2018 18:49
0
Po co narzekać, kiedy w cenie jednego dostanie się dwa? Liberty w końcu wymyśli coś spektakularnego za sprawą choćby Rossa Brawna - wreszcie bolidy będą mogły jechać bardzo blisko siebie a wówczas podziękujecie również i za sobotni - 100 km wyścig.
03.04.2018 19:54
0
Dziś jest 3 a nie 1 kwiecień
03.04.2018 19:58
0
Nie wiem co oni kombinują ale chcą popsuć do końca ten sport.
03.04.2018 20:23
0
Najlepiej przerwać wyścig w połowie na koncert jakiejś gwiazdy a po konzercie dalej jechać :))
03.04.2018 21:08
0
To taki spóźniony Prima Aprilis ;)
04.04.2018 08:19
0
Oby nie. Obecny system rozgrywania kwalifikacji jest w porządku a takie zmiany jakie chce wprowadzić Liberty Media są typowo na siłę. Fajnie, jak Formułą 1 interesują się młodsi ale czy takie coś na pewno ich przyciągnie - mam wątpliwości.
04.04.2018 19:52
0
Kempa kiedy napisze dużymi literami KIEDY EDYCJA POSTÓW weź człowieku przestań to blokować
04.04.2018 20:50
0
NIE NIE NIE. Trzy razy nie - dziękujemy.
04.04.2018 22:50
0
Wycofają się z tego pomysłu tak szybko jak było z kwalifikacjami jak w tamtym sezonie. Chodzi o odpadanie w trybie Time over. I na jakiej podstawie ustalą kolejność startową do pierwszego wyścigu? Może zgodnie z wynikiem poprzedniego GP?
05.04.2018 01:25
0
@1 @25 o kolejności startowej decydowały by czasy z piątkowych treningów a więc kwalifikacje mielibyśmy w piątek w sobote " wyścig kwalifikacyjny" a w niedzielę startowali by ci którzy się nie rozbili albo nie zarżneli silników ... taaaa pewnie znowu chodzi o kasę
05.04.2018 08:14
0
Ogólnie LM chce uatrakcyjnić widowisko ale idzie w złym kierunku. Problemem F1 jest: 1 aerodynamika, która wręcz uniemożliwia wyprzedzanie 2 tory, które są za wąskie i mamy procesje 3 limity na podzespoły oraz ograniczenia spalania itd 4 jazda tymi samochodami jak po sznurku - gdzie walka z bolidem i ciśnięcie na maxa? - pochodna punktu 1 i 3. Patrząc na powyższe punkty - dodanie kolejnego wyścigu w weekend coś zmieni? :D
05.04.2018 09:22
0
Witajcie! Dawno tu nie zaglądałem i oczom nie wierzę w te propozycje kwalifikacji... Proszę wytłumaczcie mi dlaczego nie mogą powrócić zasady sprzed np. 10 lat, kiedy to wyścigi były bardzo emocjonujące? Pozdrawiam - Piotr
05.04.2018 20:27
0
@28. piotrch22 - ty chyba nie oglądałeś F1 10 lat temu skoro uważasz, że wtedy wyścigi były emocjonujące.
06.04.2018 22:27
0
@29 - a były i to bardziej jak teraz ale nie martw się, jest coraz gorzej :(
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się